Поред оригиналних паковања лекова, медицинских апарата, средстава за личну хигијену и козметичких средстава, на изложби су представљени начини на које су се рекламирали што ће омогућити да се сагледају и друштвени аспекти вредновања феномена здравља и лепоте у првим деценијама 20. века.
Започети
у последњим деценијама 19. века, процеси модернизације у свим сферама живота –
од привредног и културног, до јавног и приватног, настављени су у Србији с
већим замахом после Првог светског рата. Ти процеси, међутим, нису били равномерни,
а најуочљивије разлике у погледу животног стандарда, менталитета и начина
живота биле су између градског и сеоског становништва.
У
новој држави, Краљевини Срба, Хрвата и Словенаца, посебна пажња посвећена је
образовању мреже превентивно – медицинских установа, здравственом просвећивању и
подизању хигијенске културе народа. Ипак, највећи јавно-здравствени проблеми и
даље су били високе стопе опште смртности и смртности одојчади и масовна
распростављеност заразних болести, у првом реду туберкулозе и полно преносивих
болести.